Managementul schimbă mentalitatea medicilor și a pacienților, deopotrivă

Managementul schimbă mentalitatea medicilor și a pacienților, deopotrivă

Scurt istoric ADOM

ADOM (Asociația Dental Office Managers) a aparut din dorința de a împărtăși know-how-ul acumulat în foarte mulți ani de experiență in acest domeniu și de a crește nivelul serviciilor stomatologice din România. Acum, la aproape 5 ani după lansare, am extins portofoliul de cursuri, iar ADOM devine internațional.

Mai jos puteți citi o incursiune în istoria scurta, dar cuprinzatoare a acestui proiect, oferită de către Dr. Oana Taban, Președinte și Fondator ADOM. Cum am pornit, cât de mult a ajutat și ajuta experința Dent Estet, dar și ce este diferit la ADOM. Tot proiectul a fost gândt astfel încât medicii să primească informații clare, simple, dar extrem de utile, dar și materiale finite cu care să își poată dezvolta imediat clinicile. Nu cred într-o creștere rapidă a unui business, dar nici în supraviețuirea unei clinici fără un management adecvat.

rsz_img_8288De unde necesitatea pentru astfel de programe de pregătire?

 

Nevoia de a înțelege și de a gestiona mixul dintre actul medical și interacțiunea verbală, atitudinală și comportamentală cu pacientul mi-a direcționat focusul și interesul către piața stomatologiei din străinătate și către cursuri de perfecționare pentru managementul clinicilor dentare.

Am implementat în Dent Estet multe dintre politicile regăsite în străinătate și în scurt timp, cu o echipă fantastică, am reușit să creăm cel mai puternic lanț de clinici dentare din România. Dar am și învățat foarte repede că pregătirea și dezvoltarea diverselor zone de management trebuie să fie un proces constant în urma căruia înveți permanent. Așa cum am învățat și că fără să fim uniți în acest domeniu ne va fi greu să educăm pacienții și să ridicăm standardele stomatologiei in România.

În toți acești ani am văzut multe modele de clinici care au eșuat, deși erau fondate de medici foarte buni. Am văzut și modele preluate de la grupuri de clinici, implementate greșit și am înțeles că este momentul să venim în sprijinul medicilor. Cu informații și cu un concept nou: acest Dental Office Manager care dezvoltă business-ul medical, permițându-i medicului proprietar să își concentreze atenția asupra activității medicale.

Acela a fost momentul în care am decis că piața stomatologiei din România are nevoie de Asociația Dental Office Managers (ADOM), cu îndrumarea și sprijinul permanent al American Association of Dental Office Managers, lider la nivel Mondial în domeniul managementului clinicilor dentare.

Pentru a le îndeplini pacienților toate dorințele și pentru a le intui nevoile, orice clinică are nevoie de un sistem de management puternic, de un Dental Office Manager dedicat, care să le asigure medicilor mediul ideal de lucru, iar pacienților mai mult decât un act medical ireproșabil.

Ce a făcut ADOM în ultimii 4 ani?

În ultimii 4 ani de activitate, ADOM s-a definit prin Școala Dental Office Manager, un program dedicat de 7 zile divizat în 3 module, care pregătește medici, manageri și proprietari de clinici dentare cu un pachet informațional complet. Programul se adresează celor care dețin un cabinet sau o clinică stomatologică și doresc să se extindă sau să își îmbunătățească activitatea, dar și celor care se pregătesc să pornească o afacere în domeniu.

blogCele 13 ediții de Școala DOM au construit o comunitate cu peste 400 de manageri de clinici stomatologice, care crează legături și facilitează relaționarea constantă cu aceștia. Sunt mereu conectați cu noutățile pe care le aduce ADOM, cu informațiile și proiectele domeniului, iar pe noi ne ajută să le cunoaștem nevoile și îmbunătățirile.

De unde a venit nevoia de a extinde ADOM în afara granițelor?

Extinderea programelor ADOM în afara granițelor a fost generată de prezența medicilor din Republica Moldova la Școala DOM, în edițiile organizate de până acum.

Din nevoia și noutatea pe care o reprezintă ADOM pentru ei, dar și în urma cererii pentru participare, am concluzionat că Republica Moldova are nevoie de programe de perfectionare specifice pieței. Evoluția medicinei dentare, comportamentul pacienților și satisfacția acestora sunt diferite, la fel ca și ale noastre față de altă țară. De aceea, după o cercetare detaliată și o atenție deosebită asupra zonei, am concretizat un program destinat medicilor, managerilor și ownerilor de clinici și cabinete din Republica Moldova, cu o structură etapizată a funcționării unui business medical ideal și adaptat la ce reprezintă practica stomatologiei în prezent.

Seminarul Dental Management își propune să faciliteze procesul de creștere al nivelului de calitate a serviciilor Stomatologice din Republicii Moldova la standardele internaționale, la fel cum ADOM și-a stabilit pe teritoriul României în urmă cu 4 ani același obiectiv.

blog3Cât de diferită este piața din RM?

Republica Moldova este o piață cu un potențial financiar foarte mare în rândul clinicilor, respectiv a medicilor de a investi în tehnologie, în materiale și în perfecționarea personalului, cu scopul de a transforma vizita pacientului într-o experiență pe termen lung. Asemănătoare cu piața României și nu numai, pentru dorința de performanță, pentru dezvoltare și adaptare.

La fel cum o parte din inspirația și din pregătirea noastră vine de peste granite și ne dorim constant să fim conectați cu cei care reușesc să implementeze mai repede noutățile, Republica Moldova este preze

ntă la multe evenimente de pe teritoriul României cu scopul de a atinge anumite standarde. Iar pacienții reprezintă stimulentul principal pentru resursele investite, fiind în ultimă instanță un pas spre dezvoltarea întregii țări, nu doar a domeniului medical.

Programele suplimentare ADOM

Anul 2018 este unul important pentru Asociația Dental Office Managers și pentru piața stomatologiei deoarece am lansat încă 3 cursuri de formare, din care unul este adresat celor din Republica Moldova. Cursul Front Desk Officer destinat personalului din recepție este la a III-a ediție la sfârșitul acestui an și cu un real suces răspunde nevoii clinicilor de a-și trata pacienții în mod dedicat, individualizat și fidelizat. Iar Managementul Resurselor Umane din clinicile dentare își va desfășura prima ediție în toamnă. Cererea pentru înscrieri denotă un interes deosebit pentru optimizarea și eficientizarea activităților specifice clinicilor dentare, dar și pentru a construi echipa stabilă și pregătită pentru rezultatele propuse.

Programelor ADOM constau în informație predată, discutată și exemplificată prin cei 19 ani de experiențe ale Dent Estet, care susține și prezintă garanția conținutului autentic și a rezultatelor obținute. Însă aspectul important de menținut este faptul ca nevoile cursanților își lasă amprenta în personalizarea cursurilor, iar astfel informațiile din cursuri se pliază pe cabinetele și clinicile lor, generând strategii și obiective conturate diferit. Mai mult, credem că cel mai important punct de diferențiere este volumul de informații și mostre de documente pe care le livrăm studenților. Practic comasăm experiență, documente și informații de zeci sau sute de mii de euro in programe accesibile pentru oricine înțelege cât de important este să îți dezvolți corect cabinetul sau clinica stomatologică.

2018-08-28T18:03:39+03:00 iulie 31st, 2018|blog|

Aboneaza-te la newsletter