3 lucuri pe care nu le înveți în anii de studiu ai medicinei dentară

3 lucuri pe care nu le înveți în anii de studiu ai medicinei dentară

Facultatea de Medicină Dentară te pregătește doar ‘’pe jumătate’’ să fii un medic stomatolog de succes

Când întrebăm un medic stomatolog despre formarea și specializarea sa profesională din anii de studiu, toți spun că sunt pregătiți să fie medicii care și-au propus să fie atunci când și-au ales acest domeniu de activitate. Însă foarte curând își dau seama că nu sunt pregătiți și suficient informați despre ce înseamna gestionarea unui business medical.

Foarte mulți medici stomatologi se regăsesc în această situație, deoarece facultățile de medicină dentară nu includ și partea de business medical. Prioritatea și eforturile acestora sunt direcționate către formarea medicilor, nu și a owner-ilor de business-uri medicale. Iar un cabinet sau clinică dentară, pentru a genera rezultatele pe care medicii și le doresc, pentru a oferi pacienților serviciile medicale de care au nevoie și pentru a dezvolta continuu piața stomatologiei este necesară și o gândire de business, de management.

Pacientul nu este doar un caz clinic

Întotdeauna trebuie să fim conștienți de faptul că pacientul nu este doar un caz clinic. El este sursa unei opinii personale, are puterea și dorința de a se informa și de a alege pe baza propriilor factori stabiliți în procesul decizional, are sentimente și particularități emoționale care de multe ori consumă multe resurse în clinică: sunt pacienți care au nevoie de discuții dezvoltate și punctuale pe tratamentele necesare, vizite mai multe pentru finalizarea unui plan de tratament, soluții financiare personalizate, mai multe variante de planuri de tratament prezentate, un schimb emoțional mai puternic între acesta și echipa medicală (din cauza fricii, neîncredere în reușita unui tratament, etc).

Pentru decizia lui de a alege clinica sau cabinetul tău, de a te alege pe tine sau un medic din echipa ta, el merită aceste investiții menționate anterior. Pentru că sursele de informare sunt foarte accesibile, pentru că există varientate din care poate alege un medic sau o anumită clinică, pentru că pacientul este din ce în ce mai informat, el are nevoie ca tu să îi conștientizezi particularitățile sale de pacient și să te adaptezi lui.

Altfel, diversitatea din piața stomatologiei îl determină să își schimbe cu mare ușurință alegerea. Într-adevăr, este important să implementezi în clinica ta un anumit comportament care să reflecte valorile și misiunea echipei tale. Însă atunci când tratezi pacientul din punct de vedere uman, ca pe o relației pe termen lung ce abia a început, și nu ca un caz clinic poți genera mai multe rezultate care să te mulțumească și să îți alimenteze puterea de adaptare la diferite situații și pacienți dificili.

Fiecare vizită a pacientului în clinică trebuie să fie mai bună decât cea anterioară. Iar pentru asta ai nevoie de o echipă care să își aducă aportul în calitatea serviciilor medicale oferite. Transormă-i vizitele în experiențe, astfel încât să îți genereze recomandări, pacienți noi din membrii familiei și acceptarea cu ușurință a planurilor de tratament complexe.

Echipa ta are nevoie să se dezvolte continuu

Managementul echipei tale medicală și non-medicală trebuie să aibă un obiectv pincipal constant: să se dezvolte. Fie cantitativ prin creșterea numărului de angajați și colaboratori, fie calitatiiv prin creșterea profesională, investind responsabilități importante în oamenii cu potențial.

Pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie să le oferi timp, sisteme de integrare – formare – evaluare, training-uri externe, leadership și răbdarea relevantă pentru a-și demonstra ailitățile profesionale.

Organizează activități comune pentru o mai bună cunoaștere (team building-uri, petreceri ale firmei), implementează sisteme de monitorizare & evaluare pentru a ști ce trebuie îmbunătățit și ce nu trebuie schimbat, stabilește-ți ședințe individuale pentru a ști dacă reușești să oferi angajaților tăi mediul de lucr promis.

Tu ești managerul business-ului tău

Fiecare business medical are nevoie de o conducere și de un management sănătos. De aceea, pentru a avea rezultatele pe care ți le dorești, trebuie să ai formarea necesară în acest aspect, așa cum ai în calitate de medic.

Să cunoști cum funcționează un cainet sau o clinică dentară, să îți stabilești obiective de business, să poți interpreta și măsura rezultatele obținute, să poți oferi securizare și garanție propriului business.

Din fericire, chiar și după terminarea studiilor de specialitate în medicina dentară poți să investești în formarea ta ca medic proprietar de cabinet sau clinică dentară.

Școala Dental Office Managers este programul ideal pentru a te propulsa în managementul medical, pentru a te pregăti în formarea și gestionarea unei echipe medicale și pentru a fi parte integrată din procesul de dezvoltare a stomatologiei private din România!

Vezi detalii>>>

2020-03-26T14:36:19+03:00 octombrie 9th, 2019|blog|

Aboneaza-te la newsletter

Formular de contact