5 motive pentru care pacienții nu vin la programare

5 motive pentru care pacienții nu vin la programare

Reprogramarile sau neprezentarile pacientilor par sa faca parte din rutina zilnica a unui cabinet stomatologic.

Oamenii sunt ocupati, adesea uita de programari, uneori se intampla sa intervina o problema importanta exact inaintea vizitei la medicul dentist etc.
Totusi, neprezentarile pacientilor nu ne incurca doar activitatea zilnica, ci si modul in care se dezvolta cabinetul nostru. Imaginati-va ca 3 din 7 pacienti programati zilnic anunta in ultimul moment (intr-un caz fericit) faptul ca nu mai pot onora vizita. Astfel, resursele generate de cei 7 pacienti se vor micsora la cele generate de 4 pacienti. Sigur, exista si posibilitatea de a suna alti pacienti in speranta ca vor ocupa imediat locurile ramase libere. Dar fiti sincer, se intampla des acest lucru?

Cu un sistem de management eficient putem preveni un astfel de comportament, iar in cadrul programelor ADOM aceasta este o tema integrata in cursuri. Credem insa ca inainte de a rezolva o problema, trebuie sa ii intelegem foarte clar cauza.

Trebuie sa intelegem care sunt principalele motive care impiedica pacientii sa isi onoreze programarea:

1. Pacientii NU se confrunta cu urgente

Urgentele dor in general, sau creaza disconfort si determina vizita imediata la medicul dentist. In lipsa acesteia, insa, pacientii au tendinta de a amana vizita pana la “momentul potrivit”. Aceasta este explicatia si pentru numarul mai mare de pacienti noi ai clinicilor dedicate exclusiv copiilor, in cazul carora urgentele apar mult mai des.

2. Pacientii NU inteleg cat poate incurca o programare neonorata

De cele mai multe ori pacientii nu se gandesc (sau poate nu inteleg) cata munca este in spatele fiecarei vizite; cat efort, cate persoane implicate, cate costuri de sustinut etc. Ca sa ii determinam sa inteleaga mai usor acest lucru, trebuie sa le oferim materiale palpabile, preecum un set de instructiuni, o detaliere a manoperelor, poate un certificate de asumare a calitatii etc. Orice poate descrie si amplifica efortul din spatele programarii va determina pacientii sa inteleaga si sa apriecieze mai mult munca depusa.

3. Noi NU avem un protocol pentru reprogramari sau neprezentari

Aproximativ 30% din totalul problemelor cu care se confrunta proprietarii si managerii de clinici si cabinete dentare din Romania (conform datelor furnizate de ADOM pe un esantion de 500 de proprietari si manageri de clinici dentare) fac referire la programarile neonorate. Nici unul dintre participantii la acest studiu, insa, nu are o politica foarte clara pentru neprezentari sau anulari. Pacientii nu sunt programati peste o perioada indelungata de timp dupa cateva reprogramari consecutive, nu exista masuri corective si nici macar un protocol clar prin care echipele din Front Desk sa poata impiedica reprogramarea.

4. Pacientii uita de programare

Cum sa uiti ca trebuie sa mergi la medic, nu-i asa? Si totusi suntem oameni, traim intr-o societate dinamica si este posibil sa uitam. Da, chiar si de programarea la medic. De aceea, intotdeauna trebuie sa avem implementat un sistem de reminder. Un SMS automat trimis de softul in care facem programari, un telefon cu o zi inainte de interventie, poate chiar si un email (sigur, respectand conditiile GDPR despre care se vorbeste pe larg in cadrul Scolii Dental Office Managers)

5. Pacientii NU inteleg valoarea tratamentelor stomatologice

Daca se intampla sa isi anuleze constant progrmarile, este posibil sa nu inteleaga implicatiile netratarii sau amanarii tratamentului asupra sanatatii lor dentare, si chiar asupra sanatatii intregului organism. In astfel de cazuri trebuie sa ne asumam rolul de educatori si sa explicam de fiecare data importanta tratamentului stomatologic si a onorarii planului de tratament in timpul recomandat de medicul dentist.
Programarile neonorate costa. Nu doar timp, ci si resurse financiare.

Propune-ti ca pana la finalul anului sa scazi numarul acesta cu cel putin 20%, folosind instrumentele indicate si atent dezvoltate in cadrul cursurilor ADOM. Un pas in plus poate insemna mai putin stres si rezultate mai frumoase.

Iar daca iti doresti sa afli mai multe despre cursurile ADOM, dar si despre diverse programe personalizate, contacteaza Community Managerul ADOM dedicate informatiilor tale!

2019-08-13T11:14:25+03:00 iulie 8th, 2019|blog|

Aboneaza-te la newsletter

Formular de contact