Ce te impiedica sa ai un cabinet stomatologic de succes?

Ce te impiedica sa ai un cabinet stomatologic de succes?

© FOTO: Petru IVU

Sigur, succesul este definit in multe forme, iar aici nu ne referim la venituri sau activitate in general, ci la ceea ce inseamna pentru tine succesul clinicii dentare. Daca nu iti doresti pacienti care sa isi respecte intotdeauna programarile, poate mai multe resurse financiare si timp pentru a participa la cursuri de perfectionare, sau un mediu de lucru in care toata lumea sa performeze, indiferent de fisa de post… atunci te numeri printre putinii care pot marturisi cu sinceritate ca activitatea cabinetului lor este exemplara.

In schimb, daca esti unul dintre cei 92% dintre medicii care lucreaza intr-o clinica sau dintre proprietarii unui cabinet dentar care isi doresc rezultate mai bune (*conform unui studiu ADOM realizat pe un esantion de 250 manageri si proprietari de clinici stomatologice din Romania), iata ce fraze trebuie sa elimini din vocabularul tau:

  • Pacientii vor programari doar la mine, nu si la un alt medic

Este normal sa aiba incredere intr-o persoana care i-a castigat deja atentia, sau a carei reputatie a fost cladita in timp, cu mare grija. Insa gandeste-te ca atat timp cat reprezinti o autoritate pentru pacient, acesta va fi receptiv la recomandarile tale. Credibilizeaza un coleg din clinica si asigura pacientul de faptul ca medicul este specializat in tipul de tratament de care are nevoie.

La prima vizita iti recomandam sa fii si tu prezent in cabinet.

  • Decat sa ii explic asistentei cum sa faca, mai bine fac eu

Acesta este primul impediment in delegarea corecta a sarcinilor si responsabilitatilor. Daca nu vei invata sa ai incredere in capacitatea oamenilor care iti sunt alaturi, iti vei consuma timpul si energia cu o multime de sarcini ineficiente, iar performantele tale vor inceta sa creasca.

  • Pacientii mei vin din recomandari. Nu imi trebuie marketing

Asa este, pacientii pe care ii vrem vin de cele mai multe ori din recomandari. Doar ca sunt doua aspecte de care trebuie sa tii cont: social media a transformat recomandarile prin viu grai in reviews online si apoi oamenii au tendinta de a urma drumul majoritatii. Daca acum crezi ca ai un numar suficient de pacienti, gandeste-te cat de multi ar putea avea incredere in serviciile tale in urma unei strategii de marketing eficiente.

  • Pacientul care nu mi-a acceptat planul de tratament este cel care nu are bani

In general, daca nu exista un sistem de asigurari care sa finanteze vizitele periodice la cabinetul medicului stomatolog sau tratamentele costisitoare, decizia de a urma un tratament complet este mai greu de luat. De aceea, este important sa dezvolti solutii financiare adaptate tuturor necesitatilor pacientilor tai. Fie ca vorbim despre plata esalonata, de reduceri la planul de tratament sau alte instrumente financiare, nu uita ca alegerea pacientului trebuie sa fie o constientizare a investitiei corecte in sanatatea sa, pe termen lung.

  • La medic se asteapta, nu imi fac griji daca intarzii

Sigur, orice medic bun isi permite sa intarzie. Pana la urma lucram cu organismul uman si uneori nu stim cum reactioneaza. Cu toate acestea, daca viitoare cand intarzii sa iei un pacient la ora promisa, gandeste-te ca punctualitatea este o forma de respect pentru el. Asa cum acesta poate ajunge la timp, asa te poti organiza si tu sa finalizezi mai repede tratamentul anterior.

*

Mai sunt o mulțime de greseli strategice care ne impiedica sa ne apropiem de succes. De aceea, la cursurile scolii Dental Office Managers gasim solutii impreuna pentru toate aceste probleme.

2018-08-28T18:25:33+03:00 ianuarie 23rd, 2017|blog|

Aboneaza-te la newsletter