Consilierul recepției – primul ,,formular de feedback,, aplicat pacientului

Consilierul recepției – primul ,,formular de feedback,, aplicat pacientului

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

În fața medicului și a asistentei, pacientul este cuprins de cele mai multe ori de sentimente ce îl fac vulnerabil și reticent la sinceritate. Fie ca este vorba despre teama de tratamente, neîncredere în experiența medicului sau vinovăție pentru lipsa igienei orale adecvate, în cabinet el nu va fi mereu transparent în opinii.

foto blog

Acestă transparență care te ajută pe tine să stabilești ce poziție ocupi în mintea pacientului tău, care este gradul de mulțumire și care este interesul de a rămâne în programările tale și eventual de a-i aduce și pe cei dragi, este manifestată în recepție. Acest lucru se întâmplă deoarece acolo întâlnește un om neutru, căruia îi lipsește autoritatea de medic și în rezența căruia se simte mai confortabil.

Pacientul se viziualizează în mintea medicului doar ca un caz clinic și acest lucru îi creează o reticență în dezvoltarea legăturii medic – pacient; exceptând situațiile în care dorința acestei legături vine ca inițiativă din partea medicului și este ,,îmbrățișată,, de către pacient.

Reluând afirmația enunțată câteva rânduri mai sus, reticența din cabinet îl determină pe pacient de cele mai multe ori să fie transparent cu personalul recepției, să fie sincer și direct. Aceste caracteristici ale comportamentului său constituie factori ce facilitează acceptarea unui plan tratament, sau evitarea unui refuz în detrimentul găsirii celor mai bune soluții și variante de achitare a acestuia.

O situație opusă celei menționată anterior este cea în care pacientul nu se simte integrat emoțional în echipa clinicii sau a cabinetului și fie refuză instant continuarea tratamentelor, fie accepta constrans de context, însă nu onorează programările următoare. De aceea este esențial ca personalul din recepție să acorde atenție și importanță acestor informații și să contribuie la apropierea acestuia de cadrul medical.

Pentru a evidenția cadrul transparent al pacientului în raport cu recepția, vom exemplifica în continuare câteva situații în care personalul recepției reprezintă un real instrument de feedback:

  1. Imediat după terminarea programării, pacientul se prezintă la recepție cu scopul de a achita tratamentul, însă adresează personalului întrebări destinate medicului: ce înseamnă o anumită intervenție, ce implică, dacă medicul a mai facut aceste manopere, etc. Acesta este primul factor ce stabilește faptul că între medic și pacient nu s-a creat un limbaj personalizat în termeni medicali, iar pacientul nu s-a simțit comod în a adresa aceste întrebări direct medicului.
  2. În cabinet pacientul trăiește conștientizarea nevoii și gravitatea situației. Însă recepția reprezinta realitatea la care el revine după ușa cabinetului. Și anume imposibilitatea planului de tratament din motive financiare. Aici își ,,varsă,, sinceritatea refuzului; specificând că înțelege necesitatea tratamentelor, este mulțumit de serviciile primite până în acel moment, însă nu își permite costurile sau modalitatea de plată. Un moment perfect pentru a transforma această informație în cel puțin o soluție de plată agreată de ambele părți: clinica, repectiv pacient.
  3. Frica este un sentiment pe care de cele mai multe ori pacienții refuză să și-l manifeste în fața medicului; își dă aprobarea pe tratamentele necesare, însă peronalului de la recepție îi mărturisește că nu se simte pregătit pentru astfel de intervenții medicale. Din nou o informație necesară medicului pentru a insista în pregătirea emoțională a pacientului pentru manoperele necesare.
  4. Factorii externi care duc la disconfortul pacientului pe durata programării sunt aspecte ce ajung de cele mai multe ori mai întâi la recepție. Aglomerarea cabinetului de personal medical nejustificat în momentul respectiv, o atitudine a asistentului, o lipsă de comunicare din partea medicului, sunt doar cateva dintre erorile minore, dar semnificative care se pot face și generează un pacient nou pierdut.

Cele enumerate anterior încep și alcatuiesc o listă cu detalii prețioase pentru păstrarea pacientului în clinică. Detalii pe care rar le putem întâlni pe un formular de feedback sau într-o recenzie online.

Personalul receptiei reprezinta realmente cel mai detaliat și real feedback, factorul capabil să modeleze un comportament sau o opinie a pacientului pentru a genera programări, pentru a remedia situații sau pentru a compensa un disconfort. Află cum poți influența retenția pacienților în clinica ta prin Cursul Front Desk Officer organizat de Școala Dental Office Managers.

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
2018-08-28T18:18:51+00:00 mai 29th, 2018|blog|





Am citit și acceptat Termenii si Conditiile *
[recaptcha]