Succesul în orice business depinde foarte mult de creșterea încasărilor și a profitului. Spre deosebire de alte domenii, în stomatologie reducerea cheltuielilor nu duce neapărat la o creștere a profitului pe termen lung, iar în multe situații este greu să reduci cheltuielile atât de necesare cu personalul sau igienizarea. În acest caz, îți recomandăm să te concentrezi pe o creștere proporțională a încasărilor și, implicit, a profitului.
În medicina dentară trebuie să ne îndreptăm atenția către actul medical dacă ne dorim să creștem încasările. Actul medical este cel care generează încasări mai mari, iar pentru a atrage pacienții avem datoria să fie unul impecabil, cu rezultate perfect estetice și sigure.
- Gradul de acceptare a planurilor de tratament determină încasările
Încasările sunt generate de gradul de acceptare a planului de tratament, iar pentru a convinge pacienții să-și facă tratamentele în clinica ta este important să fii atent și la celelalte servicii. Pacienții caută confort și siguranță, tocmai de aceea de aceea trebuie să ai grijă cum le prezinți tratamentul, trebuie ca toate costurile să fie transparente, trebuie să le explici necesitatea fiecărei etape și, pe parcurs, să menții dialogul cu ei, să le arăți că te interesează starea lor de sănătate și dincolo de cabinet, sunându-i ca să vezi cum decurge recuperarea acestora.
Dacă reușești să crești gradul de acceptare a planurilor de tratament până la 85-90% atunci vei avea venituri aproape duble comparativ cu o creștere asemănătoare a numărului de pacienți noi. Cu alte cuvinte, te poți concentra pe finalizarea acestor planuri de tratamente în loc să încerci să atragi pacienți noi care pot refuza serviciile tale după prima consultație.
Cum atingi acest obiectiv? Prezinți cazul ca fiind un „eventiment de echipă” spre deosebire de responsabilitatea unui singur medic. Această metodă te ajută să ai rezultate deoarece îi dă pacientului mai multă siguranță în planul de tratament și în echipa medicală. Oamenii vor găsi întotdeauna o modalitate să plătească pentru ceea ce doresc, dar nu și pentru ceea ce au nevoie. Prezentarea planului de tratament nu trebuie să aibă la bază lecții de stomatologie predate pacientului. Multe persoane aleg planul de tratament mai mult pe baza emoției decât a educației în domeniul stomatologic.
- Timpul înseamnă bani. Fii eficient!
Pe măsură ce vei face mai multe manopere într-un interval de timp, ai șanse să atragi mai multe încasări în același interval. Importante sunt două aspecte: eficientizarea timpului și gradul de ocupare a clinicii. Este esențial să-ți aranjezi agenda astfel încât să lucrezi și în orele care nu sunt atât de solicitate, să-ți programezi pacienții pe durata întregului program de lucru. Un secret al succesului îl reprezintă planul de tratament etapizat. Gândește tratamentul pe etape și încearcă să ai un câștig financiar din fiecare ședință a pacientului.
În același timp, caută mereu să eficientizezi timpul pacienților. Este important să găsești un echilibru pentru ca aceștia să nu simtă că pierd prea mult timp la medicul dentist și totodată să nu se simtă grăbiți. Timp eficient înseamnă mai mulți pacienți tratați în același interval de ore.
Și dacă ajungi să nu mai faci față numărului de pacienți, atunci se impune mărirea spațiului de tratament care nu implică neapărat o clinică nouă, ci mai multe unituri sau o nouă sală de tratament. De asemenea, poți să investești într-o echipă mai mare, care să aibă grijă de mai mulți pacienți.
- Tratamentele ample și complexe aduc încasări mai mari
Dacă mare parte din activitatea clinicii tale înseamnă tratarea unei carii sau a unei rădăcini de canal, este foarte puțin probabil să-ți crești încasările. Tocmai de aceea este recomandat să-ți îndrepți activitatea către tratamente complexe care generează încasări mai mari. Este datoria ta față de pacient să-i explici fiecare etapă a planului de tratament și să-i oferi soluții la problemele de sănătate cu care se confruntă.
Fără îndoială, sunt specialități în medicina dentară care aduc mai mulți bani decât cele de bază. Implanturi dentare, fațete, tratamente endodontice, coroane – sunt câteva exemple de tratamente care pot spori încasările clinicii tale. Totuși, ai grijă să nu cazi în capcană – un tratament cu un preț ridicat nu este neapărat și profitabil. (Să nu uităm de concurență!) Dacă un tratament durează foarte mult și are un preț ridicat, acest lucru nu reprezintă deloc un profit al clinicii tale pe termen lung, mai ales dacă nu ești atent la celelalte elemente.
*
Ai nevoie de un plan de business bine construit, în funcție de avantajele și dezavantajele clinicii tale, astfel încât să știi în ce direcție te dezvolți. La Școala DOM te vei bucura de îndrumarea trainerilor noștri cu experiență în domeniul stomatologic, care te vor ajuta să crești încasările (dar și profitul) încă din primul an și să pui la punct o dezvoltare durabilă a propriului business. Înscrie-te acum la Școala DOM, ediția a X-a!