Fii conștiincios, stabilește-ți corect bugetul sau nu îți deschide un cabinet dentar!

Fii conștiincios, stabilește-ți corect bugetul sau nu îți deschide un cabinet dentar!

Decizia de a deschide un cabinet stomatologic nu este una ușoară atunci când știi tot ce presupune antreprenoriatul medical. Chiar dacă poate părea o investiție mică, un cabinet nu este doar un spațiu ce adăpostește un scaun stomatologic însoțit de instrumentele de lucru și de câteva materiale necesare manoperelor medicale.
adom1

Dacă, totuși, consideri că dezvoltarea ta profesională nu trebuie condiționată de o echipă multidisciplinară sau de o clinică medicală ce îți poate pune la dispoziție personalul auxiliar, aparatura performantă, materiale, know how profesional și pacienți, urmărește cu atenție check-listul de mai jos înainte de a urma drumul antreprenoriatului.

Chek-list sumar pentru deschiderea unui cabinet:

Înainte de a începe să lucrezi

  1. Business Plan – necesar pentru a ști cât te costă investiția și în cât timp poate ajunge profitabil cabinetul în funcție de numărul de pacienți, de încasări și de cheltuieli. Nu uita că pentru a putea avea pacienți este important să aloci cel putin 10% din valoarea investiției pentru acțiunile de marketing!
  2. Firma și limitările sale – poate nu este greu să înființezi o firmă, insă atunci când te asociezi cu alte persoane fizice sau juridice există niște limitări contractuale și împărțiri de procente din afacere care trebuie stipulate corect în actele firmei.
  3.  Amenajare – aici va trebui să ceri ajutorul unui arhitect pentru a te asigură că toate spațiile respectă normele impuse de lege; omiterea acestui pas te poate costa refuzul sau ridicarea autorizației de funcționare.
  4.  Achiziții – este partea în care se pune accentul pe analiza de oferte, negocieri cu furnizorii, stabilire de termene de plată și multe aspecte pe care le-ai detaliat anterior în business plan.
  5.  Recrutare de personal – chiar și dacă angajezi un singur asistent dentar, trebuie să te asiguri că alegi o persoană cu care poți construi și care este mulțumită de condițiile oferite pentru a se angaja la o relație profesională de durată.
  6. Autorizații – deși nu pare, acesta este cel mai complicat pas din tot procesul de lansare a unui cabinet, iar miza constă în a putea lucra sau nu. În cadrul școlii Dental Office Managers există o materie dedicată acestui subiect și o lista completă cu peste 15 autorizații ce țin de: a) condiții sanitare, b) deșeuri speciale, C) condiții de angajare și norme de lucru, d) funcțiuni pentru personal, e) modul de stocare a banilor, f) mediu, g) protecția datelor cu caracter personal, h) supraveghere video, i) testări periodice pentru aparatură și sterilizare,  j) radiologie etc. 

adom2

După inaugurare, atunci când începi să lucrezi

  1. Recrutare – din nou revenim la acest subiect pentru că uneori este evitat în prima fază sau este prelungit pe o perioadă mai lungă de 1 lună; nu uita că nu este ușor să găsești angajatul potrivit, dar și că la salariul net oferit trebuie să mai adaugi aproximativ 70% din valoarea lui pentru a calcula costul total al angajatului. Taxele către stat trebuie întotdeauna plătite la timp!
  2. Construire „pacientura” – deși incorect, acest termen a devenit uzual în limbajul medicilor și se referă nu doar la o bază de date cu pacienți, ci la acei pacienți care au urmat planul de tratament și au recomandat medicul altor persoane. Dacă te bazezi doar pe recomandări, s-ar putea să nu îți atingi obiectivele din business plan
  3. Marketing și pacienți noi – ideal este să începi încă din prima fază procesul de construcție a brandului personal sau a brandului clinicii. Dacă nu ai făcut-o, acum vei investi cel puțin într-un site optimizat SEO și în social media. Ar trebui să îți construiești anual o strategie de marketing corelată cu business plan-ul și să aloci cel puțin 7% din încasările anuale pentru aceste activități
  4. Managementul pacienților – trebuie să fii conștient de faptul că pacienții vor atât un act medical impecabil, cât și foarte mult confort și siguranță. Confortul vine din respectarea timpului, din miros, lumină, modul în care se comunică, flexibilitate orară, soluții financiare etc. Siguranța, în schimb, este strâns legată de valoarea investită în aparatură și pregătire profesională constantă.
  5. Traininguri și certificări – acestea sunt obligatorii deoarece concurența a crescut atât de mult, încât actul medical este condiționat la standarde foarte înalte. Pentru a putea rezista pe termen lung și a putea evolua, investește mare parte din venitul tău în dezvoltarea profesională!
  6. Echipă multidisciplinară – într-un domeniu în care sunt foarte căutați medicii supraspecializati, probabil îți vei alege și tu o specialitate căreia să te dedici. În acest caz, este extrem de important să ai alături de tine și medici care pot realiza celelalte manopere din planul de tratament al unui pacient. Astfel, pacientul rămâne în clinică, tu ai cu cine să te consulți atunci când ai nevoie de o altă opinie și, în plus, colegii tăi devin automat o altă sursă de pacienți noi pentru tine.
  7. Aparatură performantă și materiale inovatoare – te ajută să oferi un act medical corect, să crești durabilitatea lucrărilor, să scazi sau chiar să elimini durerea și să îi oferi pacientului o experiență completă mai frumoasă. Gradul de recomandare pentru clinicile și medicii care lucrează cu materiale și aparatură performante este semnificativ mai mare.
  8. Mentenanță și Investiții constante – aparatura performantă, într-adevăr, are o durată de viață mai mare, însă, cu siguranță, după cel mult 2 ani vei începe să investești constant în reparații periodice și mentenanță pentru aparatură. Mai mult, este obligatoriu să ai un contract permanent cu anumiți specialiști care vin să verifice, conform unui plan de comun stabilit, starea scaunelor dentare sau a aparatului de sterilizare.

Este nevoie de curaj, de timp, dedicare și un buget realist. Dacă le ai pe toate acestea, te putem ghida de la început în cadrul Școlii Dental Office Managers!

2018-08-28T18:21:15+03:00 septembrie 1st, 2017|blog|

Aboneaza-te la newsletter

Formular de contact