💸GHID DE SUPORT PENTRU MĂSURI ECONOMICE DEDICATE CLINICILOR ȘI CABINETELE DE MEDICINĂ DENTARĂ – Covid 19

💸GHID DE SUPORT PENTRU MĂSURI ECONOMICE DEDICATE CLINICILOR ȘI CABINETELE DE MEDICINĂ DENTARĂ – Covid 19

Asociația Dental Office Managers (ADOM) a fost întotdeauna alături de comunitatea medicilor antreprenori și a managerilor de clinici și cabinete stomatologice private din România. De aceea, împreună cu Casa de avocatura Bordianu & Asociații, ADOM susține măsurile economice imediate puse la dispoziția clinicilor și cabinetelor de medicină dentară prin Ordonanța de urgență nr. 29/2020.

Așadar:
Având în vedere ponderea semnificativă a costurilor reprezentate de chirii și plata utilităților pentru imobilele cu destinație de sedii sociale cu activitate sau puncte de lucru,
Având în vedere faptul că începând cu data de 22.03.2020 orele 22.00, a fost suspendata activitatea cabinetelor de medicină dentară,
Având în vedere starea de urgență decretată pe teritoriul României prin Decretul nr. 195/16.03.2020,
Prin Ordonanța de urgență nr. 29/2020 au fost prevazute măsuri economice și fiscal-bugetare, printre care cea prevazută la art. X punctul 1, care stabilește pentru companiile care și-au întrerupt activitatea total sau parțial, urmatoarele beneficii, pe durata stării de urgență:

1. Amânarea la plată pentru serviciile de utilități: electricitate, gaze naturale, apă, servicii de telefonie și internet;

1.1 Pentru amânarea la plată pentru serviciile de utilități, este recomandată transmiterea unei notificări către acest furnizor, în care să fie indicate: sumele pentru care se cere acordarea beneficiului, precum și perioada pentru care se poate acorda amânarea.
1.2 Notificarea poate fi făcută atât în numele societății medicale/ cabinetului medical, cșt si al Proprietarului de la care s-a transmis folosința spațiului, față de preluarea obligației de plată a utilităților începând cu intrarea în vigoare a contractului de închiriere.

2. Amânarea la plată sau renegocierea cuantumului chiriei, inclusiv scutirea integrală, pentru imobilele în care acestea își desfășurau activitatea lucrativă.

2.1 Pentru renegocierea cuantumului chiriei, este necesară transmiterea unei notificări către Proprietar, în care să fie solicitată modificarea clauzelor contractului sub aspectul exigibilității chiriei – datei la care obligația lunară de plată devine scadentă, precum și a cuantumului acesteia. Pentru protecția conservării acordului obținut, chiar și prin mijloace neconvenționale (telefon, whatsapp, skype etc), se recomandă încheierea unui act adițional care să stabilească noile condiții de închiriere și durata pentru care acestea își produc efectele.
Pentru a beneficia de aceste facilități, nu trebuie pierdută din vedere necesitatea obținerii certificatului care atestă situația de urgență, eliberat de către Ministerul Economiei sau a avizului de forță majoră emis de către Camera de Comerț și Industrie.
Certificatul privind situația de urgență emis de către Ministerul Economiei este centrat pe prejudiciul suferit și reflectarea acestuia în Contabilitate, având ca reper o perioadă contabilă anterioară.
Avizul privind situația de forță majoră emis de către Camera de Comerț și Industrie este centrat pe eveniment și pe impactul acestuia în derularea viitoare a contractului. Niciunul nu se emite „pe bandă rulantă” și implică o analiză punctuală a fiecărei situații în parte.

În concluzie, propunem o analiză corectă și coerentă a situației cu care se confruntă aceste societăți, care să implice reorganizări la nivelul resurselor umane, renegocierea contractelor cu partenerii, precum și prioritizarea plăților care urmează a fi efectuate. Acest demers implică prezența unui avocat, care să ghideze factorii de decizie în sensul unor hotărâri legale și proporționale.

Stomatologia privată trece printr-o perioadă critică în momentul de față și nu este singurul domeniul. Măsurile pe care le putem lua acum sunt esențiale pentru a face față situației și pentru o revenire cât mai rapidă. De aceea este important să reconfigurăm prioritățile financiare ale business-ului.

Material realizat de Casa de Avocatură Bordianu & Asociații.

2020-04-07T12:21:04+03:00 martie 26th, 2020|blog, stiri|

Aboneaza-te la newsletter