🤝Managementul Resurselor Umane în perioada de criză. Covid 19

🤝Managementul Resurselor Umane în perioada de criză. Covid 19

Cu toții trecem printr-o situație foarte dificilă și din păcate nu știm cât va dura. Fie că vorbim despre clinici de dimensiuni mari, a căror povară legată de susținerea angajaților și de aspectele administrative este extrem de apăsătoare, sau despre medici proprietari sau angajati a căror grijă pentru pacienți este amplificată de imposibilitatea de a-i ajuta, ne confruntăm cu o criză și ne suntem datori să trecem corect peste ea.

Este datoria noastra socială și profesională de a fi un suport permanent în crearea unei stări de normalitate și în menținerea echilibrului de care avem atât de mare nevoie în aceste momente. Iar primul pas este să începem din interiorul business-ului pe care îl avem sau din care facem parte.

Cabinetele și clinicile stomatologice sunt închise momentan și încă sunt așteptate clarificări pentru acțiuni viitoare în acest sens.

Ce este de făcut?
Cum gestionezi intern schimbările care se produc, în calitate de manager sau medic antreprenor?

Comunică. Înțelege. Menține calmul. Transformă-i zilnic într-o echipă.

Indiferent de durata acestei situații, este foarte important să comunici clar și transparent cu echipa ta, să înțelegi și să accepți dificultatea unora din echipă de a fi 100% alături de tine și să menții nivelul de calm pentru productivitatea de acum și de după. Nu sună a fi ușor și nu este, dar sunt elemente cheie care îți vor ajuta întreaga echipă să treacă peste aceste momente dificile și să susțină cu forțe proaspete revenirea activității clinicii.

Comunică.

Centralizează informațiile din jurul tău și stabilește-ți un mod personalizat de a discuta cu echipa toate schimbările care se produc, și care implicit generează modificări și în clinica voastră.
Fii transparent și sincer, oricât de greu ar părea. Îi va ajuta pe oameni să înțeleagă și să conștientizeze seriozitatea schimbării.
Asigură-i că faci tot ce îți permit resursele materiale și non-materiale pentru a le oferi siguranța profesională cât mai mult timp și spune-le acest lucru. Ei au nevoie de promisiunea efortului în primul rând, pentru a avea posibilitatea unui rezultat favorabil. Au nevoie de perspectivă. Doar așa pot fi motivați să îți rămână alături în această perioadă extrem de dificilă. Până la urmă, efortul este comun la bine și la rău.

Înțelege.

Cu toții ne aflăm într-o etapă de stres, grijă și întrebări la care căutăum sau încercăm să formăm răspunsuri. Înțelege teama echipei tale în primul rând pentru mindset-ul diferit. În calitate de manager sau antreprenor, primul tău filtru de gândire este unul profesional, în timp ce al lor este unul emoțional. Așadar, misiunea ta este să încerci să înțelegi membrii echipei care reacționeză emoțional, care nu reușesc din prima reacție să empatizeze cu implicarea de care ai nevoie, și să îi ajuți să înțeleagă că implicarea lor de acum influențează continuitatea unui business din care au nevoie să facă parte în continuare.
Nu condamna teama niciunui membru din echipă, deoarece fiecare are o anumită implicare emoțională și un mod propriu de a reacționa la factorii externi de stres. Latura umană este cel mai bun sprijin în situația de față, chiar dacă contextul actual va genera în diverse forme diminuarea echipei.
O altă misiune a ta este să nu alimentezi această manifestare pentru ‘’teama de mâine’’. Moralul echipei tale trebuie protejat de astfel de influențe, deoarece în situații de criză sau de impas, se poate foarte ușor declanșa un spirit de turmă. Discută punctual cu cine crezi că are nevoie de susținerea ta.

Menține calmul.

Calmul tău este cel mai important, deoarece se transmite, se ia exemplu și motivează.
Indiferent de schimbările administrative, de cifrele business-ului și de anunțurile autorităților, în fața echipei tale trebuie să fii un model, un lider, o sursă constantă de calm.
E bine să fim cu toții informați, iar situația actuală generează în mod cert acest comportament al oamenilor. Statul acasă expune fiecare membru al echipei la toate noutățile din presă, asta le poate reseta des moralul.

Transformă-i zilnic într-o echipă.

Suportul tău moral pentru ei se poate transforma într-un efort pe care va trebui să îl faci constant.Incertitudinea, nesiguranța, schimbările și durata pe care nimeni nu o poate anticipa generează noi stări în fiecare zi.
Dacă faci tot ce poți să îi ții uniți, nu doar implicați, ei se vor încuraja reciproc, se vor motiva și vor lua drept exemplu un comportament majoritar, care predomină.
Având o echipă chiar și atunci când nu ai o clinică deschisă, te ajută și pe tine să te încarci cu optimism, cu motivare pentru a rezista perioadei, atât pentru tine și business-ul tău, cât și pentru ei.
Aceste recomandări de management intern al echipei vin din reușita celor care le-au implementat și nu te transformă pe tine în consilierul echipei tale, ci în stâlpul de suport de care aveți cu toții nevoie. Implementarea acestora creează efect de bumerang și în mod garantat te vei bucura de rezultatul unei echipe devotate.

Pe termen scurt avem această criză, însă pe termen lung este datoria noastră ca antreprenor de a forma sau de a formata resurse umane și materiale pentru a reveni la misiunea de a exista pentru pacienți.

 

Facem tot ce putem să rămânem cea mai complexă, rapidă și sigură sursă de informare pentru voi, așa că pentru orice întrebări aveți în perioada aceasta sau suport necesar în gestionarea situațiilor interne, vă invităm să luați legtura cu Community Manager dedicat ADOM:
mihaela.airinei@dentalmanagers.ro
2020-04-07T12:20:44+03:00 martie 26th, 2020|blog, stiri|

Aboneaza-te la newsletter