Pe o piață din ce în ce mai diversificată, afirmația ,,calitate, nu cantitate,, reprezintă instrumentul de diferențiere al consumatorilor de servicii. Poate mai mult decât în alte domenii, în serviciile de medicină dentară calitatea pe termen lung poate fi asigurată doar de o echipă funcțională, motivată în permanență, recrutată și integrată corespunzător.
Pentru a genera interesul și dorință pacienților tăi de a reveni in clinică este necesar să investești în echipa cu care lucrezi și care îți reprezintă brandul în fiecare colț de clinică: medici, recepție, asistenți, departament de marketing, administrativ, etc. Toți cei care contribuie la accesarea serviciilor tale de către pacient sunt la fel de importanți ca actul medical pe care îl practică medicul. Cu alte cuvinte, oricât de bun este actul medical (și considerăm că este un factor eliminatoriu în alegerea medicului), percepția pacientului asupra lui, sau asupra întregii experiențe din clinică este afectată atunci când atitudinea personalului este necorespunzătoare. Lipsa de empatie, folosirea unui ton nepotrivit, chiar și lipsa de organizare pot sabota excelența unui tratament medical.
Cum te poți asigura că alegi oamenii potriviți, cu care să poți construi? Dar și că poți forma din personalul tău o adevărată echipă? Înțelegănd ce înseamnă procesul de recrutare, atât în timpul selecției, cât și în perioada integrării, și aplicând toate regulile impuse de acesta.
Reguli în PROCESUL DE RECRUTARE
Selecția (Recruitment)
- Stabilește-ți nevoia pentru a găsi soluția!
Pornește de la a creiona cât mai detaliat activitatea pentru care ai nevoie de un nou coleg pentru echipă, astfel încât să îți stabilești calitățile și competențele necesare și suficiente pentru alegerea potrivită; altfel spus, crează profilul profesional, dar și profilul personal al viitorului coleg din echipă.
- Omul potrivit pentru omul potrivit
Indiferent dacă ai un Dental Office Managers (DOM) sau o altă persoană internă delegată să se ocupe de acest aspect, dacă te ocupi chiar tu de procesul de recrutare, sau ai un specialist de HR care susține această activitate, important este ca persoana în cauză să cunoască foarte bine atât nevoia clinicii/ cabinetului, cât și situația pieței și dorințele generale ale candidaților care se prezintă la interviu. În timpul procesului de selecție este important să culeagă informațiile relevante atât pentru business, cât și pentru viitorul angajat. Doar în acest fel poate crea ulterior oferte personalizate, care adesea nu implică un salariu mai mare sau alte tipuri de bonusuri.
- Acodă-ți timp
Stabilește-ți un timp dedicat pentru omul pe care ți-l dorești în echipă; astfel vei ști ce să prioritizezi în căutare, ce compromisuri de selectare poți face, etc; La tine cât durează un interviu? Dar perioada de răspuns? Te-ai intrebat vreodata dacă există un timp ideal pentru acestea?
- Acordă atenție detaliilor din timpul recrutării
Urmărește ce ți-ai propus să cauți la persoanele selectate pe care încerci să le potrivești pe postul disponibil, însă consideră important și detaliile suplimentare, care pot veni chiar și din comunicarea non-verbală; ele te ajută să selectezi sau să elimini din căutări;
Integrarea (After Recruitment)
- Spune-i povestea ta
Acesta este răspunsul ideal la întrebarea ,,Ce trebuie să știe noul tău angajat despre tine?,, . Indiferent de poziția pe care o ocupă în clinica ta, pentru a înțelege totalitatea eforturilor care se depun pentru reușita obiectivelor propuse, este foarte important ca angajatul să îți cunoască povestea, succesul și activitatea celorlalte departamente. Această cunoaștere generează determinare și dorința e a-și aduce aportul în dezvoltarea clinicii.
- Oferă-i timp de integrare, dar și personae de la care să învețe
Colectivul, după cum susținem, îți reflectă imaginea atât în exterior către pacienți, cât și în interiorul clinicii. Un mediu în care integrarea nu este facilitată de echipa deja formată poate constitui pentru noul coleg un factor negativ în decizia de a rămâne în echipă.
- Investește timp în pregătirea pe care dorești să o aibă
Fie un training existent ca formă de protocol, fie un om din departamentul respectiv delegat să pregătească personalul, sunt necesare pentru ancorarea sa profesională la noul loc de muncă. Indiferent de experiența sa anterioară, funcționalitatea clinicii tale este în strânsă dependență de un protocol personalizat și de o manieră individualizată de a face lucrurile să se întâmple.
- Evaluează constant activitatea sa. Oferă Feedback
Feedback-ul este instrumentul de formare și modelare, după cunoștințele teoretice și practice pe care angajatul le deține. El corectează și îmbunătățește rezultatul dorit, însă poate inclusiv să stimuleze și să motiveze atunci când este oferit ca apreciere pentru integrare sau implicare în activitatea sa. Noi credem în Feedforward, un tip de feedback pozitiv discutat în cadrul cursurilor ADOM.
Gândește pe termen lung criteriile pe care îți alegi și îți construiești echipa! Tratează angajarea ca un proces complex și nu doar cu scopul de a ocupa un post liber. Pentru că altfel vei constata că instabilitatea echipei va genera rezultate negative asupra clinicii tale; atât pentru pacienți, cât și pentru potențialii colegi care pot interpreta nefavorabil acest flux continuu.
Pacienții țin mult la atașamentul față de personalul care se ocupă de tratamentele sale și faptul că interacționează constant cu o echipă pe care o cunosc deja contribuie la retenția acestora în programările tale.
După cum am spus câteva rânduri mai sus, departamentele cabinetului sau ale clinicii, indiferent de numărul pozițiilor din fiecare, lucrează în strânsă legătură și furnizează reciproc informații necesare activității lor. Cunoașterea eforturilor depuse crează aprecierea valorilor pe care dorești să le promovezi, motivare și implicare din partea fiecărui angajat.
Cum îți formezi echipa din personalul pe care îl ai? Cu ajutorul lor!
Colectează periodic informații despre activitatea lor, despre integrare și despre rezultate. Cere feedback-uri, ascultă opinii și vei reuși să îți creezi sau să îți îmbunătățești protocoalele de lucru pentru o bună funcționare, un control dorit și o echipă mulțumită și stabilă.
Pentru reușita formării unei echipe solide, echipa noastră de specialiști în resurse umane, avocați și experți în managementul pacienților, alături de cei 19 ani de experiență în domeniul serviciilor stomatologice ți-au pregătit un curs de aprofundare unic în România în perioada 28, 29 Septembrie!