Vrei sa cresti vizibilitatea clinicii dentare in care lucrezi si sa atragi noi pacienti? Iata cateva sfaturi care te vor ajuta, indiferent de bugetul alocat activitatilor de marketing.
Promovarea este motorul unei afaceri și poate face diferenta intre o poveste de succes si o investitie ratata. Indiferent de buget, de cunostintele sau de experienta in marketing, exista solutii pentru a creste notorietatea clinicii tale si pentru a atrage noi pacienti.
Asociatia Dental Office Managers lanseaza seria de articole “Tips&Tricks pentru o promovare eficienta”, dedicata profesionistilor in management dentar care doresc sa eficientizeze bugetul de marketing.
- Evita capcana promovarii catre “publicul larg”
Internetul si mass-media ofera atat de multe posibilitati de comunicare incat, la un moment dat, poti sa aluneci in capcana promovarii catre “publicul larg”. Daca faci acest lucru, aloci bani si timp pentru ca mesajul tau sa ajunga la multi oameni pe care nu ii intereseaza serviciile clinicii. De exemplu, un tanar de 20 de ani, fara venituri, locuitor al unui sat din nordul Romaniei, nu va deveni pacientul unei clinici dentare din Bucuresti, chiar daca il atrage reclama vazuta pe Facebook, in ziarul local sau la postul de televiziune regional. Totusi, tanarul face parte din “publicul larg” si ai platit ca sa ajunga mesajul tau la el.
Imagineaza-ti urmatoarea situatie: ai investit in echipamente tehnologice performante (CBCT, Endoret PRGF, Digital Smile Design etc.). Ca sa valorifici investitia vrei sa atragi in clinica pacienti noi. Gandeste-te la profilul pacientului care beneficiaza de echipamentele tale. Copii sau varstnici? Femei sau barbati? Cu venituri mari sau medii? Pentru a folosi bugetul de marketing intr-un mod cat mai eficient, ai grija ca promovarea sa tinteasca grupurile de persoane care au potentialul de a deveni pacientii clinicii.
Tip! Cel mai flexibil mediu de promovare, din punct de vedere al costurilor si al metodelor de alegere a publicului, este mediul online: Google, Facebook, LinkedIn, publicatii online etc.
Tip! Imaginile si clipurile video aduc un plus oricarui material de promovare.
- Porneste promovarea de la nevoile pacientilor
Cand vrei sa transmiti un mesaj de promovare catre potentiali pacienti, este important sa pornesti de la nevoile lor si sa le oferi cel putin un motiv pentru care sa aleaga clinica ta. Gandeste-te, din nou, la tiparul pacientilor si identifica problemele de sanatate orala la care sunt predispusi.
De exemplu, daca doresti sa atragi pacienti care au nevoie de tratament ortodontic, concepe mesajul pentru parinti sau adulti tineri din orase sau suburbii si promoveaza avantajul cel mai evident al unui tratament ortodontic: un zambet nou, frumos, perfect, sanatos etc. Ca sa ii atragi si din punct de vedere financiar, poti calcula daca ai capacitatea sa oferi o reducere de pret pentru prima consultatie sau pentru anumite aparate dentare. Este important ca reducerea de pret sa nu afecteze calitatea serviciilor pe care le oferi.
Tip! Cifrele sunt sugestive in mesajele de promovare. Cand promovam servicii dentare, o reducere exprimata in bani este mai valoroasa decat una exprimata in procente.
Tip! Voucherele sau cupoanele cu reduceri si pliantele care pun accent pe beneficiile imediate ale pacientului sunt eficiente si costa putin comparativ cu efectul produs.
Daca ti-a placut acest articol, stai cu ochii pe ADOM. In curand revenim cu partea a II-a a seriei “Tips&Tricks pentru o promovare eficienta”.