Cum să construiești și să crești o echipă de excelență - Dental Office Managers Association
Ultimele locuri la
Mastering Digital Dentistry in Esthetic Reabilitation
0ZILE
0ORE
0MINUTE
0SECUNDE
REZERVĂ-ȚI LOC ACUM!

Cum să construiești și să crești o echipă de excelență

Cum să construiești și să crești o echipă de excelență

Decizia de a porni propriul business dentar da startul unei călătorii ambițioase, curajoase și pe alocuri anevoioase. Însă în prezența factorilor optimi care duc către creștere, aceasta poate să fie o excelentă experiență de dezvoltare profesională și personală.
Pentru a construi o afacere dentară de succes pe termen lung, este esențială formarea și creșterea unei echipe unite, motivate și competente. Una dintre cele mai mari provocări cu care se întâlnesc până și cei mai pasionați medici stomatologi antreprenori fondatori de clinici dentare este nevoia de a construi și a menține o echipă de înaltă performanță. Însă, investiția în dezvoltarea echipei este una dintre cele mai bune decizii de business care le poate lua un medic fondator pentru viitorul clinicii tale.

De ce o echipă unită face diferența?

O echipă de profesioniști în domeniul stomatologiei, bine unită și performantă, aduce multiple beneficii clinicii. Printre cele mai importante motive se regăsește faptul că pacienții vor beneficia de o experiență mai plăcută și vor fi mai loiali clinicii. În al doilea rând, inevitabil se va observa o creștere a eficienței și a productivității în cadrul echipei, ceea ce se va traduce într-un management mai bun al timpului și al resurselor. Nu în ultimul rând, o echipă motivată și bine coordonată va contribui la reducerea stresului specific domeniilor dinamice, cum este și cazul stomatologiei. Pe scurt, este incontestabil faptul că o echipă puternică este un adevărat atu competitiv în acest domeniu.

Care sunt principiile de bază ale unei echipe de succes?

Pentru a crește o echipă de profesioniști, care își desfășoară activitatea zilnic în conformitate cu cele mai înalte standarde, este utilă înțelegerea nevoii de a aplica anumite principii fundamentale precum:

Viziune clară: Toți membrii echipei trebuie să împărtășească aceeași viziune și să înțeleagă obiectivele comune ale clinicii. Indiferent de obiectivele profesionale sau personale ale fiecărui individ în parte, acestea trebuie să se reflecte în obiectivul global al echipei.

Comunicare eficientă: O comunicare deschisă și transparentă stă la baza unei echipe unite, în care relațiile evoluează natural ca urmare a încrederii reciproce și a spiritului de fair-play între membrii acesteia.
Delegarea eficientă a responsabilităților: Deseori oamenii se dezvoltă mai armonios atunci când sunt provocați și scoși din zona de confort. Un manager care oferă încredere echipei prin a delega către membrii acesteia sarcini pe măsura capacității lor investește în dezvoltarea abilităților angajaților și le oferă oportunități de creștere profesională.

Recunoaștere și apreciere: Un sistem de celebrare a performanțelor este esențial pentru a menține motivația pe termen lung. Evaluarea activității echipei trebuie să fie corelată cu o serie de beneficii relevante pentru angajați, aliniate la obiectivele profesionale și personale ale acestora, astfel încât să contribuie la menținerea concentrării fiecărui individ pe obiectivele de dezvoltare a clinicii.

Dezvoltare profesională continuă: Investiția în programe educaționale, cursuri și seminarii este o dovadă a angajamentului medicului antreprenor fondator față de dezvoltarea profesională a echipei tale, precum și față de pacienții clinicii.

Plecând de la aceste principii de bază se pot construi strategii ce pot fi personalizate pentru fiecare clinică în parte. Câteva exemple de strategii practice care pot fi implementate în clinică pentru a construi o echipă performantă sunt următoarele:

Recrutarea și selecția: Membrii echipei trebuie să fie aleși cu mare atenție, pentru a se forma un grup unitar în timp, care să lucreze în armonie și eficiență. Printre criteriile principale la momentul recrutării se află competențe profesionale relevante rolului pe care persoana îl va avea în echipă, dar și atitudine pozitivă și valori care se aliniază cu cele ale clinicii. Chiar dacă unele dintre abilități pot fi perfecționate prin cursuri și programe educaționale, principiile, valorile și etica de muncă sunt în general elemente ce țin de personalitatea fiecărei persoane și este util să fie înțelese corect și aliniate cu cele dorite în clinică.

Procesul de onboarding: Începând din prima zi de lucru în cadrul unei noi echipe, fiecare membru nou trebuie să se familiarizeze cu cultura organizațională, cu restul echipei, cu procedurile și procesele de lucru practicate în clinică. Este critic ca aceste procese să fie foarte bine puse la punct, validate și testate, astfel încât utilizarea lor să aducă un aport semnificativ în eficientizarea modului de lucru la nivel de organizație. Pentru o integrare eficientă a noilor membri este utilă desemnarea unei persoane responsabile care să le ofere toate informațiile necesare pentru a-și îndeplini sarcinile și pentru a se simți bineveniți.

Mentorat și leadership: Fiecare persoană are nevoie de provocări, recunoaștere și inspirație, pentru o dezvoltare profesională armonioasă. Pentru a construi o echipa unită de profesioniști dedicați este important ca aceasta să fie condusă de un lider pasionat care să ofere inspirație prin propriul exemplu, mentorat în ceea ce privește situații punctuale și nu în ultimul rând, să aplice puterea exemplului în cadrul clinicii astfel încât toți membrii echipei să își dezvolte abilitățile și să își atingă potențialul maxim.

Construirea unei culturi organizaționale pozitive: Având în vedere că o mare parte a zilei este petrecută la locul de muncă, este foarte important ca mediul profesional al fiecărei persoane să fie unul pozitiv și orientat către rezultate. O cultură organizațională în care fiecare membru al echipei simte că are impact asupra reușitelor grupului și aceste merite îi sunt recunoscute creează un mediu de lucru plăcut și motivant, în care oamenii se simt apreciați și implicați.

Gestionarea conflictelor: Nu există echipă fără conflicte iar acestea pot să scoată la suprafață noi provocări care să ducă echipa cu un pas mai în față pe drumul succesului. Însă incapacitatea de a le soluționa astfel încât să nu se genereze emoții negative și frustrări nemeritate este deseori cauza pentru care o mare parte dintre echipe eșuează, se destramă sau nu mai au rezultatele pe care și le-au dorit. Dat fiind că relațiile interumane sunt complexe iar o echipă este formată în primul rând din oameni și abia apoi din angajați, este critic pentru un manager de echipe să știe să gestioneze conflictele într-un mod constructiv, astfel încât să prevină la timp deteriorarea relațiilor dintre colegi.

Construirea unei echipe puternice în cadrul unei clinici stomatologice de excelență este o investiție pe termen lung care aduce multiple beneficii. Nu doar echipa de management sau cea operațională se vor bucura de rezultatele eforturilor comune ale tuturor celor implicați, dar în special pacienții vor fi principalii beneficiari ai unor servicii impecabile, unde concentrarea este întotdeauna pe crearea unei experiențe personalizate și adresarea specifică a fiecărui detaliu.

Cursurile ADOM acoperă o varietate de tematici necesare unui Dental Office Manager, iar construirea și creșterea echipei este una dintre cele mai importante, fiind adresată în cadrul mai multor module. De la aspecte ce țin de managementul echipei, operațiuni și fluxuri de lucru, până la achiziții și protecție juridică sau strategia de marketing a clinicii, lectorii ADOM expun situații concrete, lecții și instrumente strategice de dezvoltare. Acestea sunt inspirate din experiența de peste 27 de ani a grupului de clinici stomatologice DENT ESTET, în cadrul cărora echipa a crescut organic de la an la an odată cu complexitatea operațiunilor și a numărului de clinici. Pe lângă know-how valoros și validat, participanții cursurilor primesc toată susținerea necesară asimilării noțiunilor pentru ca experiența de învățare să fie personalizată nevoilor acestora și să acomodeze specificul fiecărui individ. Evitând astfel aplicarea unei rețete universale de succes, cursanții învață să construiască, implementeze și urmărească propria strategie de dezvoltare a colectivului profesional.

Creșterea unei echipe de vis și construirea unui climat centrat pe valori comune și obiective mărețe este un deziderat pentru multe organizații. Cele care reușesc cu adevărat rămân acelea care nu încetează niciodată să învețe, au în prima linie lideri înnăscuți și întotdeauna pun oamenii pe primul loc. ADOM râmâne partenerul de încredere al medicilor antreprenori fondatori, completându-le talentul profesional, entuziasmul și puterea de muncă cu sharing de informații valoroase, pentru a-i încuraja pe aceștia să își transforme viziunea ambițioasă în realitate.

2025-12-12T12:58:38+03:00 decembrie 12th, 2025|blog|

Abonează-te la newsletter

[caldera_form id=”CF5c5ad7b9d3c2f”]