În 2-3 săptămâni va trebui să tragem niște concluzii asupra activității generale a clinicii stomatologice, a modului în care a evoluat echipa noastră, dar și noi ca și manageri sau coordonatori ai acestui business. Ne-am atins obiectivele de venit în ciuda pandemiei? Am acceptat situația și am făcut tot ce trebuie ca lucrurile să meargă bine? Am reușit să rămânem motivați și să îi tragem pe ceilalți după noi?
Dacă totuși există loc de progres, acum este momentul să prioritizăm acțiunile din planul nostru și să plecâm de la o analiză mai profundă decât cea a numerelor sau recomandărilor primite de la pacienți.
- DE CE numărul de pacienți noi/lună nu a crescut considerabil?
Dacă nu ai măsurat până acum unul dintre cei mai importanți indicatori ai activitâții clinicii tale, ai pierdut multe informații valoroase. Așadar, pentru anul viitor planul va trebui să conțină o secțiune dedicată exclusiv pacienților noi, astfel:
- Monitorizarea pacienților noi – câți avem pe lună/sâptâmână? Putem aproxima și, astfel, previziona în fiecare zi din săptămână cam câți pacienți noi se programează? Ei vin cerând la un anumit medic sau vor la orice specialist din clinică? Cum au ajuns la noi?
- Strategia de marketing – a implementa acțiuni de marketing nu înseamnă a avea și rezultate. Știm că pentru pacienții noi prima vizită este o experiență, dar trebuie să aflăm cât sunt dispuși să plătească pentru a ne testa. Și pentru că tot mai multe clinici și cabinete au înțeles acest lucru, concurența și implicit costurile de atragere a noilor pacienți au crescut. Așa că întrebarea ar trebui să fie: Am investit cât trebuia în campanii, am comunicat cât și ce trebuia, am ales corect publicul țintă?
- Pacienții noștri fideli – sigur, sunt acolo, ne mulțumesc, ne recomandă la nevoie și revin la un moment dat. Dar când? Și câte persoane recomandă? Și câte recomandări ne oferă? Nu uita că ei sunt cei mai buni ambasadori, dar chiar și ei au nevoie să le reamintească cineva periodic experiența frumoasă pe care orice apropiat o poate avea la medicul dentist. Cu alte cuvinte, fă-ți un obiectiv de a-i aduce frecvent în clinică și realizează un protocol de generare de recomandări. Nu uita! Totul trebuie monitorizat!
- DE CE nu reușesc să cresc profitul?
Pentru că este un an de pandemie, un an în care am fost aproape de echipele noastre și ne-am consolidat sufletul afacerii. Am trecut cu toții prin greu și știm că nu vrem să revenim în acel punct. Dar toată investiția pe care am făcut-o și toate instrumentele care ne-au ajutat să mergem înainte vor da rezultate cât de curând. În astfel de ani ivestim mai multă energie, mai multe resurse, eficientizăm și învățăm pentru ca mai apoi să putem să creștem mai mult decât previziunile.
Asigură-te în primul rând că ai parcurs cele 6 moduri în care să crești încasările, iar un business plan corect pentru 2021 te va ajuta să crești și profitul, nu doar încasările: https://www.youtube.com/watch?v=IcSu-P86F14&t=46s
- DE CE pleacă în altă parte medicii sau alți membri ai echipei mele?
Se întâmplă și anul acesta s-au produs schimbări în foarte multe echipe. Cu alte cuvinte, este un context în care fluctuația de personal, indiferent de domeniu, este mare. Dar orice lucru pe care îl considerăm un eșec, un generator de nemulțumire și frustrare, trebuie să fie doar un imbold de a reflecta asupra motivelor obiective pentru care oamenii aleg să părăsească business-ul nostru. Putem și trebuie să facem o schimbare la modul în care ne conducem business-urile, din orce perspectivă?
Dacă răspunsul este da, trebuie să ne facem un plan concret al schimbării într-un anumit interval de timp din anul 2021 – iar dacă ai nevoie de un model, te rugăm să ne scrii pe adresa office@dentalmanagers.ro. Ce schimbăm și cum va influența/limita schimbarea nemulțumirile sau neajunsurile echipei mele? Dacă nu le scriem, nu le alocăm resurse de timp, umane și chiar financiare, nu ne vom asuma și nu vom implementa schimbările.
Alege cât de sus vrei să crești! Ca și business, ca și coleg, ca și manager, ca și persoană.
De aici vei putea începe un plan de acțiune realist pentru 2021. Succes!