Experiența ADOM: Cum pornești un Start-up în Stomatologie

Experiența ADOM: Cum pornești un Start-up în Stomatologie

În ultimii ani, pe plan național, stomatologia a devenit una dintre cele mai atractive ramuri ale medicinei. Un studiu Eurostat realizat în 2023 a evidențiat faptul că, în 2021, România raporta cel mai mare număr de absolvenți de Medicină Dentară comparativ cu numărul de locuitori, urmată fiind de către Portugalia, Bulgaria și Lituania. Aceste date indică, pe de o parte, poziționarea și reconfirmarea carierei de medic stomatolog în vârful preferințelor tinerilor privind profesia pe care și-o aleg, precum și sublinierea nevoii tot mai mare de servicii stomatologice de calitate la nivel național și internațional.

Parcurgerea drumului cunoscut sau crearea unuia nou

Odată ce au încheiat pregătirea medicală și au asimilat noțiunile teoretice necesare profesiei de medic stomatolog, tinerii absolvenți se află în fața uneia dintre cele mai importante decizii cu privire la parcursul lor profesional. Aceștia pot alege să își înceapă cariera de medic stomatolog în cadrul unei clinici cu experiență unde să învețe aspectele neacoperite de pregătirea academică, sau să pornească pe propriul drum antreprenorial.

Prima dintre aceste două opțiuni este asociată cu un nivel de confort și siguranță mai mare, în vreme ce varianta a doua este percepută ca o călătorie plină de neprevăzut, în jurul căreia gravitează o multitudine de întrebări. Această incertitudine stă la baza a ceea ce numim teama de eșec, probabil una dintre cele mai puternice frici ale oamenilor și motivul pentru care majoritatea indivizilor evită sau amână asumarea acțiunilor care le-ar putea aduce beneficii pe termen lung, atât pe plan profesional, cât și în ceea ce privește împlinirea personală. Teama de eșec este absolut firească pentru oricine își dorește să construiască ceva care se află în afara ariei sale de expertiză, iar un start-up în domeniul medical este un astfel de exemplu din simplul motiv că medicul care dorește să devină antreprenor fondator are cunoștințe referitoare la realizarea tratamentelor pentru pacienți însă îi lipsesc, cel puțin la nivel de educație formală aferentă cadrului universitar, cunoștințe de antreprenoriat. În vreme ce acesta și-a petrecut ultimii ani perfecționându-și abilitățile medicale, se află acum în fața nevoii de a asimila informații și concepte despre ce presupune să conduci o afacere.

Kilometrul zero în aventura antreprenorială, Advanced Start-up Seminar

Pornind de la această nevoie a comunității medicale, de a sprijinii medicii și în principal proaspeții absolvenți să devină antreprenori, Asociația Dental Office Managers, care găzduiește peste 2000 de profesioniști din domeniul Medicinei Dentare, a pus bazele unui program dedicat medicilor stomatologi care doresc fie să își deschidă un cabinet, fie să mute sau să extindă cabinetul existent.

Inspirat din nevoile identificate în comunitatea ADOM, dar și din dorința de a sprijini medicii antreprenori în îndeplinirea visului de a construi propria clinică medicală, programul Advanced Start-up Seminar este gândit astfel încât să ofere participanților structura necesară de cunoștințe de care aceștia au nevoie la începutul activității antreprenoriale.

În realizarea curriculei complexe a programului, echipa de traineri ADOM a luat în considerare mai multe aspecte, printre care și elementele care au dus la creșterea graduală și sustenabilă a grupului de clinici DENT ESTET, astfel încât, prin maximă transparență și împărtășirea de informații variate și complexe, să transforme experiența de peste 25 de ani a grupului într-o extraordinară oportunitate de învățare pentru întreaga comunitate medicală. DENT ESTET este astăzi prezent în 9 orașe din România, cuprinde 18 clinici și se bucură de prezența a peste 190 de medici stomatologi cu specializări diverse, parte din comunitatea medicală internațională de prestigiu și conectați în permanență la tehnologiile performante din domeniu. În mod natural pot fi remarcate preponderent acțiunile care au contribuit la succesul acestui concept, însă curricula programului Advanced Start-up Seminar scoate la lumină întocmai pașii care au ghidat linia de creștere a grupului de clinici, de la o dorință ambițioasă a Dr. Oana Taban, CEO & Fondator DENT ESTET, la tot ceea ce reprezintă grupul de clinici astăzi.

Mai mult decât atât, cursul urmărește, pe lângă elementele ce au determinat creșterea graduală și sustenabilă a exemplului prezentat, discutarea în amănunt a greșelilor din care echipa de management a grupului a învățat și pe care le-a integrat în procesul său de creștere. Prin abordarea atât a ceea ce este dezirabil să fie făcut, precum și a ceea ce este important să fie evitat în dezvoltarea propriului business dentar, echipa de traineri ADOM adresează direct cauza principală care inhibă dorința medicilor de a porni pe drumul antreprenoriatului medical, anume teama de a greși, teama de a face investiții ineficiente, teama de a lua decizii ce pot avea repercusiuni nefavorabile. Astfel, programul îmbină noțiuni teoretice, elemente practice despre procese care au avut succes, dar și capcane care pot fi evitate în prezența informațiilor corecte, folosite eficient.

De la misiune și viziune la calcule financiare și oportunități de promovare

Cursul începe cu o introducere în definirea misiunii și viziunii pentru setarea a ceea ce în antreprenoriat se numeste Steaua Nordului, acel punct de referință care îi arată medicului antreprenor fondator unde trebuie să ajungă și cum trebuie să își planifice creșterea în acest sens. În cadrul acestei secțiuni, susținută de către Cristian Taban, Director Executiv DENT ESTET și trainer ADOM, participanții află, de la punctul zero, care sunt principalele elemente pe care trebuie să le ia în considerare în prima etapă a business-ului, precum alegerea potrivită a echipamentelor, obținerea în timp util a avizelor și certificărilor necesare, precum și conturarea unui plan incipient de costuri.

În continuare, curricula urmărește construirea unei experiențe desăvârșite pentru pacient, iar acest lucru pornește de la primul contact pe care acesta îl are cu clinica stomatologică încă de la prima vizită. În acest sens, cursanții descoperă, sub îndrumarea Adei Tache, arhitect și trainer ADOM, cum să se folosească de elementele de design, culori, simetrie și lumini, pentru a induce pacienților o stare generală de bine. Prin acordarea atenției cuvenite construirii unui mediu cald atât în cabinete, cât și în zonele de așteptare, participanții învață cum să creeze un spațiu fizic în care toți pacienții, indiferent de tipologiile comportamentale ale acestora, pătrund cu încrederea faptului că se află în prezența unei echipe pentru care detaliile fac diferența și rezultatele vor fi pe măsura așteptărilor setate.

Programul continuă cu discutarea în detaliu a planului de afaceri, urmărind pe lângă aspecte care determină administrarea internă a afacerii dentare, elemente ce țin de analiza pieței și a concurenței. Tematica planului de afaceri este abordată astfel încât să se ia în considerare fiecare etapă a dezvoltării clinicii în vederea adaptării acestuia. Prin urmare, participanții primesc, pe lângă o structură generală de plan de afaceri, și setul de informații necesar cu ajutorul căruia să poată aduce modificările necesare acestei strategii, indiferent de evoluția businessului dentar, atât în ceea ce privește lucrurile planificate, cât și elementele de neprevăzut.

Cunoștințele teoretice sunt completate de informații despre promovarea clinicii către segmentul de piață ales și comunicarea eficientă în vederea creșterii numărului de pacienți. Planul de marketing are un rol deosebit de important încă din etapele incipiente ale afacerii dentare, întrucât acesta stă la baza poziționării și construirii identității de brand. Cu ajutorul trainerilor ADOM, Bianca Iacob, Patient Experience Director DENT ESTET și Paula Cazacu, Marketing & Communications Manager DENT ESTET, cursanții identifică cele mai eficiente canale de comunicare, învață să își creeze propriul limbaj aferent brandului și află cum pot eficientiza costurile de marketing și comunicare.

Cunoștințe esențiale completate de materiale livrabile complexe

Pentru a eficientiza atât timpul de învățare al participanților pe parcursul desfășurării cursului, cât și derularea proceselor din cadrul clinicilor unde aceștia se întorc pentru a își continua activitatea, ADOM completează experiența educațională cu oferirea unui set variat de materiale livrabile, testate și validate, gata de a fi implementate chiar de a doua zi. Acest set de materiale cuprinde mai multe documente-model ce pot fi ajustate în funcție de particularitățile clinicilor sau reprezintă excelente instrumente de inventariere a proceselor și protocoalelor de lucru. Printre aceste materiale se numără lista completă a avizelor necesare pentru deschiderea și funcționarea unui cabinet sau unei clinici, model de contract și Non-disclosure agreement (NDA) pentru furnizori și organizații către care se externalizează servicii, liste tip opis pentru consimțăminte, protocoale și rapoarte de lucru, și foarte important, schița planului de business.

Pentru construirea unei experiențe de învățare complete, programul Advanced Start-up Seminar curpinde și o sesiune de workshop în cadrul căreia, sub coordonarea lui Cristian Taban, cursanții simulează un scenariu de dezvoltare a propriului business. Această secțiune creează mediul ideal pentru aplicarea informațiilor prezentate de către traineri în vederea adaptării acestora la obiectivele specifice ale participanților.

Educație antreprenorială pentru modele de gândire proprii

Respectând filosofia educațională care se regăsește și în celelalte programe create de ADOM, Advanced Start-up Seminar descurajează rețetele universale de succes, în ciuda faptului că folosește experiența de creștere a grupului DENT ESTET. Pe parcursul celor două zile de curs, participanții învață să își construiască propriile modele de gândire prin stilul de predare interactiv specific ADOM, care se adaptează nevoilor și specificităților fiecărui medic antreprenor fondator, respectând unicitatea fiecăruia.

Fiecare medic care vrea să devină fondator de clinică dorește să își vadă îndeplinit visul antreprenorial, însă drumul fiecăruia este diferit în atât de multe aspecte, încât este esențial ca aceștia să știe încă de la început cum să își gândească propriile sisteme și să găsească propriile soluții. Advanced Start-up Seminar este un concept care cuprinde mai mult decât informații valoroase prin faptul că promovează cultivarea unui model de gândire independent și încurajator. Este important de reținut că ceea a funcționat într-un caz poate genera alte rezultate în altul și tocmai aceste diferențe fac această călătorie pe cât de provocatoare, pe atât de frumoasă.” Dr. Oana Taban, CEO & Fondator DENT ESTET.

ADOM, promisiunea unui parteneriat educațional de excepție

Deschiderea unui start-up în stomatologie poate fi un drum presărat cu multe necunoscute și piedici, dar și o oportunitate incredibilă pentru medicii antreprenori fondatori să își îmbine pasiunea pentru practicarea acestei profesii cu viziunea de a planifica și executa în totalitate întregul proces.

Prin programul Advanced Start-up Seminar, Asociația Dental Office Managers introduce o nouă perspectivă în componenta proceselor educaționale dedicate medicilor și managerilor de clinici din România. Asemeni celorlalte cursuri și programe din portofoliul ADOM, acest seminar a fost conceput cu rolul de a oferi acces la educație managerială de calitate, completă și comprehensivă, inspirată din experiența și practica îndelungată a trainerilor. Astfel, cunoștințele împărtășite prin intermediul programelor ADOM devin piatra de temelie și punctul de plecare pentru o creștere sustenabilă a afacerilor din domeniul Medicinei Dentare.

Transformând paradigma greșelii în una a oportunității de învățare și oferind informații validate de peste 25 de ani de experiență în domeniul stomatologiei de excelență din România, ADOM este partenerul educațional al medicului fondator încă de la primii pași ai acestuia pe parcursul experienței antreprenoriale.

Înscrieri Seminar 2024 aici

2024-04-03T10:28:40+03:00 martie 30th, 2024|blog|

Aboneaza-te la newsletter